1.5 Verwachtingen | 2.11 min

Luister je liever dan je leest, gebruik dan de geluidsopname van hieronder.

Iedereen begint het Leslokaal met een bepaalde verwachting. Door de dingen die we weten of denken te weten en door berichten van anderen. Maar je weet eigenlijk nooit 100% zeker wat je kan verwachten. Daarom wil ik je alvast wat punten meegeven, want ook al is alle informatie in het Leslokaal zo opgebouwd dat je het zelf kan, weet ik ook dat het onmogelijk is om aan alle verwachtingen te voldoen.

• In het Leslokaal van de ‘Jurk in 1 dag’ wordt voldoende en gedegen kennis en informatie gegeven, waardoor jij jurken kunt leren tekenen en naaien op je eigen maten.
  • De modellen zullen in het begin eenvoudiger te maken zijn, dan verderop in het Leslokaal. Dit omdat in het Leslokaal stap voor stap kennis wordt opgebouwd en uitgebreid.
  • Geen lichaam is hetzelfde, wat dus voor de ene lichaamsvorm goed werkt, hoeft voor het andere niet te werken. Ondanks dat heb ik mijn uiterste best gedaan heb het Leslokaal voor elke lichaamsvorm toegankelijk te maken.
  • Dit betekend niet dat alles altijd direct in 1 keer goed zal gaan. Er is namelijk sprake van een leercurve.
  • De snelheid waarmee je door het Leslokaal kan gaan is ook afhankelijk van de tijd die in het leslokaal wordt doorgebracht. De één heeft veel tijd en de ander minder, waardoor het opdoen van kennis dus ook langer kan duren.
  • Het niveau van perfectionisme heeft ook een grote invloed. De één is sneller tevreden dan de ander. Laat je dus niet ontmoedigen als je resultaten van anderen ziet, maar volg gewoon je eigen weg en gebruik het resultaat van anderen als inspiratie.
  • Al doende leert men. Niet iedereen leert op dezelfde manier. Zoek naar de manier die voor jou het beste werkt.
  • Vlieguren maken. Hoe meer interesse, hoe meer oefening, hoe sneller een gewenst resultaat wordt bereikt.
  • Na het doorlopen van het Leslokaal ‘Jurk in 1 dag‘ ben je in elk geval in staat zelf een basisjurk in je eigen maten te tekenen en in elkaar te zetten. In principe zou dit in één dag kunnen lukken. Al is deze tijd ook afhankelijk van een aantal van de punten welke hierboven zijn genoemd.
  • Neem rustig de tijd en geniet van het steeds verder uitbreidende proces van het maken van jurken. Laat de liefde voor jurken voorop staan!

Last but not least een praktische tip.

Wil je de filmpjes wat groter bekijken, dubbelklik op de video en de video zal zich uitvergroten naar full screen. Gebruik Escape om terug te keren naar de online lesomgeving.

Dan wens ik je bij deze heel veel plezier in het Leslokaal ‘Jurk in 1 dag’.