Luister je liever dan dat je leest? Ik heb onderstaand ook een geluidsopname voor je gemaakt.
Naast de effecten van deelnaden of ze nu horizontaal of verticaal zijn, kun je de lijnen ook in combinatie met stoffen gebruiken om te accentueren of verdoezelen.
Wil je lichaamsdelen accentueren waar je blij of trots op bent? Maak dan gebruik van lichte kleuren, prints, glansstoffen en soepele stoffen. Deze vallen namelijk meer op, trekken de aandacht van het oog, weerkaatsen het licht en volgen de vloeiende vormen van het lichaam.
Nu hebben wij vrouwen ook altijd wel een aantal puntjes waar we niet zo tevreden mee zijn. Deze willen we dan ook graag verdoezelen. Maak daarvoor dan gebruik van donkere kleuren, effen stoffen, matte stoffen en stugge stoffen. Deze vallen niet op, ogen rustig, absorberen licht en creƫren hun eigen vormen. Perfect dus om de aandacht af te leiden, onzichtbaar te maken of optisch te verkleinen.
Het gebruik van prints is een wat complexer verhaal. Bij prints moet je ook nog letten op grote of kleine prints, drukke of rustige prints en de plaatsing van de prints. Elke print heeft zijn eigen uitwerking. Zo vallen kleine prints op een vol figuur helemaal weg en sla je met grote prints op een klein tenger lichaam de plank volledig mis.
Welke prints je wel of beter niet kunt gebruiken is nog een behoorlijk studie op zich. Naast je stijlpersoonlijkheid (die ervoor zorgt dat je een print wel of niet mooi vindt) heeft je lichaamsshape, je gezichtstrekken en je kapsel ook nog ontzettend veel invloed op prints die wel of niet voor je werken. Om die reden behandel ik deze dan ook niet in deze module. Hiervoor heb ik eerder de module Shape-Tips gemaakt, welke als GRATIS BONUS te bekijken is.
Inloggen
Voor toegang tot deze cursus is inloggen vereist. Voer hieronder je gegevens in!