6.2 Help, ik heb niks om aan te trekken!

Curated Closet

Onlangs las ik het boek Curated Closet. Want hoe raar het misschien in jullie oren klinkt, ook mij overkomt het dat ik soms niets heb om aan te trekken. Daarom besloot ik aandachtig dit boek te lezen en mijn kast kritisch te bekijken. Wil jij ook je kledingkast eens kritisch onderhanden nemen, dan heb je misschien wat aan de volgende tips.

Een aantal belangrijke aspecten om te voorkomen dat je een ‘Help ik heb niets om aan te trekken’ moment creëert is voor jezelf te omschrijven wat je stijl is. Wat je prettig vindt om te dragen, waar je gelukkig van wordt, waar je je zelfverzekerd in voelt, van welke stijl ga jij stralen en durf je gezien te worden of in op te vallen.

Je eigen stijl

Na het omschrijven van je stijl is het handig als je ook nog omschrijft, onderzoekt of test wat de kenmerken van jouw eigen stijl zijn. Zoals bijvoorbeeld;

Welke kleuren horen er bij jouw stijl? Welke silhouetten doen jou in je stijl tot zijn recht komen? En wat zijn de styling kenmerken van jouw stijl. Zijn dat veel jurken en rokken? Eenvoudige tops? Veel sjaals en lange kettingen? Veel tricot of rekbare stoffen? Smalle tailles? Wijde rokken? Korte jasjes? Veel groenen, blauwen en koraal?

Al deze dingen zorgen voor Jouw eigen persoonlijke stijl profiel. 

Heb jij een eigen persoonlijke style beschreven?

Dan ben ik benieuwd hoe de inhoud van jouw kast op dit moment klopt met jouw eigen beschreven stijl. Hoogstwaarschijnlijk gaat daar nog wel wat mis! Anders zou je namelijk geen last hebben van het  ‘Help ik heb niets om aan te trekken’ gevoel.

Check daarom je kledingkast en kies je 100% favorieten kledingstukken. Vermoedelijk voldoen deze al grotendeels aan jouw persoonlijk omschreven stijl.

Vouw alles wat je niet bevalt en niet bij je nieuwe stijl past op en leg het onderin de kast. Heb je het na een maand nog niet terug gepakt dan is het simpelweg weg ermee. Maak vervolgens met de kledingstukken die over zijn setjes en combinaties. Zo zie je in 1 opslag al je keuzemogelijkheden en wordt het ‘Help, ik heb niets om aan te trekken’ gevoel aanzienlijk verminderd.