Menu
online training jurk in 1 dag

online training

Jurk in 1 dag

EEN SNELLE EN SIMPELE PATROONTEKENMETHODE VOOR JURKEN & MEER!

Je bent al een aantal weken bezig met dat naaiproject van die ene jurk. Maar als je voor de spiegel staat, valt het resultaat tegen.

Je hebt gelijk het gevoel dat je onwijs veel tijd bent kwijtgeraakt, terwijl je toch al niet zoveel tijd hebt. Demotiverend, terwijl dat niet nodig is.

Daarom heb ik de online training ‘Jurk in 1 dag’ ontwikkeld waarin ik naaisters zoals jij op een laagdrempelige manier een op maat gemaakt patroon leer tekenen van een jurk.

Heb je eenmaal jouw patroon, dan teken je moeiteloos in 5 minuten het ene patroon na het andere. Zonder wiskundige berekeningen. Eindelijk naaien en meters maken in plaats van uren voorbereidend werk.

Voor slechts 29,- per maand krijg je toegang tot het online leslokaal waarmee je 27 verschillende jurken leert maken. Dat is nog geen      3,- per jurk. Probeer daarvoor maar eens in de winkel een jurk te scoren.

Na 3 maanden, maandelijks opzegbaar.

HERKENBAAR VOOR JOU ALS NAAISTER?

In het verleden liep ik zelf ook regelmatig tegen tijd- en pasvorm problemen aan. Mijn gewicht was 10+ kilo zwaarder dan het nu is. Met als gevolg dat ik niet in standaard confectie patronen paste en zelf aan de slag moest.

Net als bij confectiekleding wordt er bij het maken van naaipatronen gebruik gemaakt van confectie matentabellen. Dit betekent dat een matentabel bestaat uit gemiddelde maten. 

Hierdoor ontstaat een matentabel waar een groot gedeelte van de doelgroep in zou moeten passen. Vaak is het tegendeel eerder waar. En dat heb jij ongetwijfeld ook wel eens gemerkt. 

GEEN INGEWIKKELDE WISKUNDIGE BEREKENINGEN

Vele naaisters zien namelijk nogal op tegen het ingewikkelde wiskundige proces van het leren patronen te tekenen. Iets wat ik me echt wel kan voorstellen. 

Door mijn kennis van patroontekenen in combinatie met een rekbare stof, heb ik een sterk vereenvoudigde methode ontwikkeld waarmee je een op maat gemaakt patroon voor een jurk kunt tekenen. Een methode die niet weken/jaren duurt om te leren, maar die je in 1 dag onder de knie kunt hebben. 

PATROON TEKENEN IN 5 MINUTEN

Nu weet ik uit ervaring dat veel naaisters het tekenen van het patroon de vervelendste klus van het hele naaien vinden.

Wat nu als ik jou vertel, dat als je eenmaal een goede basis van dit patroon hebt getekend je in 5 minuten gewoon een nieuw patroon kunt hebben! En je dus niet dat hele proces weer opnieuw hoeft te doen. Heerlijk toch, dat scheelt je zoveel tijd! 

De methode die ik je leer in mijn online leslokaal, komt voort uit de real life workshop ‘Jurk in 1 dag’, die ik 8 jaar geleden heb ontwikkeld, maar sporadisch nog geef.

In de online training leg ik je alles stap voor stap uit. Van het maatnemen, het tekenen tot het in elkaar zetten van jouw jurk. 

1 METHODE - 27 VARIANTEN

Je leert meer dan 1 jurk te maken. Alleen al in het basisgedeelte kun je met het geleerde 27 verschillende varianten jurken maken, zonder dat je telkens een volledig nieuw patroon hoeft tekenen. Door eenvoudige aanpassingen creëer je in een handomdraai een nieuw model.

Daarnaast is het patroon – weliswaar met iets meer werk –  ook eenvoudig om te zetten in een patroon voor een top, rok, vest of trui. Super tijdbesparend. 

Dan is het leslokaal Jurk in 1 dag jouw oplossing!

HOE GAAT HET LESLOKAAL IN ZIJN WERK?

Nadat je bent aangemeld voor de training in het online leslokaal start je met het meten van je maten.  Hierna teken je het patroon met behulp van mijn uitleg. De lessen worden tekstueel, met foto en/ of video en geluidsbestanden ondersteund.

Kom je er toch niet helemaal lekker uit. Stel dan je vragen in de bijbehorende besloten Facebookgroep of via de online vraag- en antwoordsessies.

Het eindresultaat is een super gave zelf ontworpen nieuwe jurk, helemaal op jouw lichaam afgestemd.

WAT LEVERT HET JOU OP ALS JE DE TRAINING 'JURK IN 1 DAG' IN HET LESLOKAAL KOOPT?

Je leert zelf patronen tekenen en jurken  naaien, compleet naar je eigen wensen, in je eigen stijl en op jouw eigen maten. 

Eenmaal je basispatroon in orde, dan vliegen de variaties aan jurken zo onder je naaimachine vandaan. Hierdoor creëer je unieke jurken in je eigen stijl, vergroot je je zelfvertrouwen, ontwikkel je je eigen creativiteit en kom jij super voor de dag in jurken die niemand anders heeft!

Daarnaast leer en volgt de training waar en wanneer het jou uitkomt. Dus ook op vrijdagavond of zondag terwijl modevakscholen en de juffen niet beschikbaar zijn. Ook wanneer je maar 10 minuten de tijd hebt kun je aan de slag , lekker op je eigen tempo, er is geen haast!

WANNEER IS DE TRAINING IN HET ONLINE LESLOKAAL GESCHIKT VOOR JOU?

WAT KRIJG JE IN HET ONLINE LESLOKAAL?:

Direct na aanschaf toegang tot het online leslokaal ‘Jurk in 1 dag’ met:

Bestaande uit 8 hoofdstukken met 52 lessen.

Patroontekenen

Je leert patronen tekenen middels een sterk vereenvoudigde speciaal voor deze training ontwikkelde methode.  Die je onwijs veel tijd zal gaan besparen.

Toegang tot de Facebookgroep

Toegang tot de Facebookgroep ‘Online leeromgeving Any Dress’, waar je tijdens je studie vragen kunt stellen.

Vraag- en antwoordsessies

Elke maand is er een online vraag en antwoord sessie, waar je live vragen kunt stellen.

Toegang tot de freebies

Die nog veel meer tips en tricks bevatten.

Na 3 maanden, maandelijks opzegbaar

Gewoon door het sturen van een mailtje.

Wat anderen zeggen

Lees wat anderen te zeggen hebben over hun ervaringen met de online lessen. Ontdek waarom Linda’s online trainingen en begeleiding de perfecte plek zijn om jouw creatieve reis te starten.

NA DE ONLINE TRAINING ‘JURK IN 1 DAG’ BEN JE IN ELK GEVAL IN STAAT OM:

✅ om op de juiste manier maten te meten
✅ om 3 verschillende soorten halzen te tekenen en naaien
✅ om 3 verschillende soorten mouwen te tekenen en naaien
✅ om 3 verschillende soorten rokken te tekenen en naaien
✅ om 27 verschillende varianten jurken te tekenen en naaien in rekbare stoffen
✅ om de juiste hoeveelheid rek in een stof te bepalen
✅ om je stoffen op de juiste manier voor te bereiden
✅ om te bepalen hoeveel stof je nodig hebt
✅ om je patronen op de juiste manieren op de stof te leggen

WAT KOST DE CURSUS IN HET ONLINE LESLOKAAL?

OPTIE 1 : MAANDABONNEMENT

  • Direct toegang tot 8 hoofdstukken met 52 lessen
  • Besloten Facebook groep voor vragen en tips.
  • Bij verlenging toegang tot de hoofdstukken Maxi-rokken, Raglanmouwen, Deelnaden en Taillestrikken.
  • Voor slechts 29,- per maand (na 3 mnd maandelijks opzegbaar)

OPTIE 2: 1 JAAR TOEGANG

  • Direct toegang tot 8 hoofdstukken met 52 lessen
  • Inclusief 4 extra hoofdstukken: Maxi-rokken, Raglanmouwen, Deelnaden en Taillestrikken.
  • Besloten Facebook groep voor vragen en tips.
  • Voor slechts 319,- voor 1 jaar (= 1 maand gratis!)

Veel gestelde vragen

Jazeker jij kan het ook. Als je weet hoe je met een naaimachine om moet gaan verwacht ik geen problemen. Dit leslokaal is zo opgebouwd dat het voor iedereen toegankelijk is.

Beginners en ook gevorderden. En mocht je er onverhoopt niet uitkomen met de stap voor stap uitleg, dan kun je altijd vragen stellen in de besloten FB groep of tijdens de online vraag- en antwoordsessies.

 De lesstof wordt in verschillende vormen weergegeven. Zo is er tekstuele uitleg, uitleg middels foto’s, zijn er ook video’s, welke voorzien zijn van subscripties en geluidsbestanden.

Je bent natuurlijk altijd vrij om lekker uren te gaan scrollen op You Tube naar filmpjes. Uiteindelijk vind je dan 20 verschillende filmpjes en weet je nog niet welke methode nu het makkelijkst werkt.

Het leslokaal is zo opgebouwd dat je alle informatie snel en overzichtelijk bij elkaar hebt. Daarnaast zijn de technieken die ik gebruik de gemakkelijkste om relatief snel tot een goed en mooi resultaat te komen en je kunt altijd vragen stellen.  

Middels stap voor stap uitleg met video’s, foto’s, geluidsbestanden of tekstueel help ik jou door het leslokaal heen. 

Mocht er onverhoopt toch iets nog niet helemaal duidelijk zijn, dan kan je altijd vragen stellen in de besloten Facebookgroep of via de vraag en antwoordsessies. 

Blijkt naar aanleiding van de vragen dat het lesmateriaal moet worden aangepast, dan zal ik dat zeker niet nalaten. 

De zelf ontwikkelde tekenmethode is geschikt voor rekbare stoffen. Doorgaans wordt er gebruik gemaakt van tricots. Waarom nu rekbaar? Een op maat getekende jurkenpatroon voor niet rekbare stoffen kost veel tijd en moeite.

Patroontekenen is een behoorlijk wiskundige uitdaging. Omdat niet iedereen wiskundig is aangelegd heb ik deze sterk versimpelde methode ontwikkeld voor rekbare stoffen. De rekbare stof zorgt ervoor dat een zekere foutmarge wordt opgevangen. Het is dus NIET mogelijk het patroon  1 op 1 door te zetten naar een niet rekbare stof.

Sommigen vrezen bij het horen van een tricot jurk, dat we er als worstjes uit zullen zien, maar die zorg kan ik gelijk wegnemen, want ook daarmee is rekening gehouden in deze methode.

Honderd procent garantie kan ik je helaas niet geven. Dit omdat er veel verschillende variabelen zijn. Ik ben er zeker van dat je jurk voor 90-95% goed zal zijn. Mede omdat je nog kunt bijsturen na het stikken van je zij- en schoudernaden, omdat er dan een pasmoment is.

Eventuele wijzigingen die je dan maakt, kun je direct op je patroon aanpassen en gelijk bij het maken van je volgende model gebruiken. Daar help ik je natuurlijk bij.

Afhankelijk van je keuze heb je bij het kopen van de training drie maanden (90dgn) of 1 jaar (365 dng) toegang tot het leslokaal. Na 3 maanden (90 dgn) of 1 jaar (365 dgn) wordt je abonnement automatisch verlengd en heb je nog toegang zolang als jij je abonnement laat doorlopen voor de prijs dat je het abonnement hebt aangeschaft. Je abonnement is dan maandelijks of aan het eind van het lopende abonnementsjaar opzegbaar.

Wil je dat je abonnement stopt, stuur dan maximaal 14 dagen voor verlenging van je abonnement een mail naar training@anydress.nl. Verlenging van het abonnement vindt plaats op dezelfde datum als het abonnement is gestart. 

Absoluut niet. Het leslokaal is zowel voor deelnemers als niet deelnemers aan de LIVE workshop. Het kan namelijk zomaar zijn dat je tot op dit moment nog niet in de gelegenheid bent geweest om wat voor reden dan ook om de LIVE workshop bij te wonen. In het leslokaal leg ik je dan ook stap voor stap uit hoe je een jurk op je eigen maten kunt maken.

Heb je hem wel bijgewoond, dan heb je nu een leuke en goed passende jurk, maar weet jij alles nog wat ik verteld heb die dag? Heb je onthouden welke 26 andere variaties er allemaal mogelijk waren. Waarschijnlijk niet! Dan kan je de informatie weer opfrissen en een andere variant jurk gaan maken.

Wat anderen zeggen

Lees wat anderen te zeggen hebben over hun ervaringen met de online lessen. Ontdek waarom Linda’s online trainingen en begeleiding de perfecte plek zijn om jouw creatieve reis te starten.

In 10 dagen een goed passende rok maken!

In de mini-training “Teken jouw rokpatroon op eigen maten, zonder gedoe” leer ik je hoe je in 30 minuten een goed passend patroon kunt tekenen voor verschillende rokken.

Of je nu kiest voor: een rechte rok, A-lijn rok of kokerrok je kunt nu moeiteloos een patroon op je eigen maten kunt maken. Een patroon wat je meermaals kunt gebruiken, door het simpelweg te wijzigen en niet steeds helemaal opnieuw te tekenen.

Met alleen een patroon ben je er natuurlijk nog niet. Ik help je ook bij het daadwerkelijk maken van de rok. In de online leeromgeving leg ik je uit hoe je jouw rok het beste in elkaar kunt zetten.

In 10 dagen een goed passende rok maken!

In de mini-training “Teken jouw rokpatroon op eigen maten, zonder gedoe” leer ik je hoe je in 30 minuten een goed passend patroon kunt tekenen voor verschillende rokken.

Of je nu kiest voor: een rechte rok, A-lijn rok of kokerrok je kunt nu moeiteloos een patroon op je eigen maten kunt maken. Een patroon wat je meermaals kunt gebruiken, door het simpelweg te wijzigen en niet steeds helemaal opnieuw te tekenen.

Met alleen een patroon ben je er natuurlijk nog niet. Ik help je ook bij het daadwerkelijk maken van de rok. In de online leeromgeving leg ik je uit hoe je jouw rok het beste in elkaar kunt zetten.