8.4 Middenachternaad stikken | 0.46 min

In de hieronder getoonde video leg ik je stap voor stap uit hoe je de middenachter naad kunt stikken. Onder de video staat ook een uitgeschreven script, waardoor je met de video mee kunt lezen. De gemakkelijkste manier is om eerste de gehele video af te spelen en te kijken en hem daarna nogmaals af te spelen en dan mee te naaien . 

Voor de benodigde steken zie hoofdstuk 8.3, in het onderstaande filmpje heb ik een flauwe zigzag en niet rekbaar garen gebruikt. Dubbelklik op de video om deze scherm vullend te bekijken.

00.00.00 Leg de goede kanten van de stof op elkaar en speld de midden achternaad op elkaar.

00.00.04 Begin met de uiteinden op elkaar te leggen en daarna de tussenliggende ruimte op te vullen.


00.00.09 Zoals je ziet zet ik mijn spelden haaks op de stof. Dit is extra handig, want dan kun je over je spelden heen stikken en hoef je ze er onderweg niet uit te halen.


00.00.19 Stik de middenachternaad voetje breed (= 8 mm, leg de zijkant van je voetje tegen de rand van de stof, inclusief aan en afhechten.


00.00.30 Vergeet ook niet bij als je begint met stikken je draden vast te houden, anders krijg je knoopjes aan de onderzijde.

00.00.39 Na het stikken strijk je de naad naar links of rechts.