8.9 Vragen van cursisten

Vraag 1: Het armsgat van bij de kapmouw zit bij mij heel erg strak. Hoe kan ik dit oplossen?

Doorgaans komt dit bij dames voor met een wat grotere buste! In het filmpje bij hoofdstuk 5.1 kun je deze regel -> 00.29.27 Markeer 5 cm naar links vanaf de SCHR-BP lijn op de heupbreedtelijn. = B, laten vervallen. En verbindt je punt A met de SCHBR-PB lijn.

Vraag 2: Tussen mijn boezem en oksel zit nog best veel stof, hoe komt dat?

Deze ruimte ontstaat als er gewerkt wordt met een aangeknipte mouw. Dit teveel aan stof wordt meer naarmate de borstpartij groter wordt. Hier is helaas niet zo heel veel aan te doen behalve een ingezette mouw maken. Wel kan je deze ruimte verminderen door dezelfde aanpassing uit te voeren als bij ‘Voel je een onprettige spanning bij je oksels?’ uit hoofdstuk 8.8 – Af en toe voorkomende aanpassingen aan de mouwen

VRAAG 3: Hoe rijg je een tweelingnaald in?

Eigenlijk rijg je de draad exact hetzelfde in als dat je je machine inrijgt met 1 draad, maar dan met 2 draden tegelijk.

Je plaatst je klosje gewoon op de klosjeshouder en extra klosje op een tweede kloshouder. Als deze niet al bovenop je machine aanwezig is, zit er vaak in je het bakje van je naaimachine een plastic pinnetje wat je boven je machine kunt plaatsen. Pas als je aangekomen bent bij de naald, gaat de ene draad naar links en de andere draad naar rechts.

Ook het inrijgen van het spoeltje blijft gelijk!

Pas vervolgens je spanning aan zoals aangegeven in h8.3.